Minden rendben.
Paksi Vak Bottyán Gimnázium

Hírek

Comenius projekt 2015 - Beszámoló
Létrehozva: 2015. november 1. » Kategóriák: Beszámolók, Comenius

Beszámoló a 2015-ös év két témájáról. A feladatok között szerepel három termék elemzése, piktogramok értelmezése és reklámok készítése.

Az idei évben 2 témánk van:

  • az élelmiszercímkék helyes értelmezése (tápanyag-összetételre vonatkozó és egészséggel kapcsolatos információk); a tudatos vásárlás elősegítése 
  • a fogyasztó befolyásolása a reklámok által (Hogyan manipulál minket a reklám?) 

1.feladat: A diákok 3 terméket elemeztek: tej, sonka és coca-cola

Az élelmiszercímkéken különböző információkat kerestek: mint pl. termékleírás, összetevők, tárolás, származási hely, eltarthatóság, tápérték, zsírtartalom stb.

1. lépés: Vegyetek 3 terméket: 

  • magyar tej, 
  • magyar sonka (szeletelt, pl. pulykamell-sonka, stb.)
  • coca-cola

2. Nézzétek meg az élelmiszercímkéjükön az információkat, próbáljatok mindent értelmezni, és ezt egy A4-es lapon illusztráljátok is magyarul először, majd a lap alján angolul. Próbáljátok meg a piktogramokat is megfejteni, és a vonalkódot (bar-kód) is (azaz pl. honnan lehet tudni a vonalkódon, hogy magyar termékről van szó?)!

3. Az illusztráció készülhet kézzel, rajzzal, de számítógéppel is!

4. Javaslom, hogy rajzoljátok le magát a terméket is, vagy fotózzátok le, és ez legyen rajta a lapon, hogy lássuk is, melyik termékről van szó!

5. Az angol szakos tanáraitoktól kérhettek segítséget a fordításhoz, ha szükséges.

6. Összesen 3 lapot kell készítenetek!

Piktogramokat is elemeztünk, továbbá a vonalkódot, amely jelzi, hogy honnan származik a termék.

Comenius 2015 Paks - 3 products.pdf

2.feladat: Tervezzetek piktogramokat, melyek segítségével könnyen értelmezhető egyes termékek eltarthatósága, zsír-, és sótartalma, javasolt tárolása, egészségre gyakorolt hatása.

Ez készülhet rajzlapon vagy digitálisan is!

Comenius 2015 Paks - Criteria for pictogrammes.pdf Comenius 2015 Paks - Digital pictogramms.pdf Comenius 2015 Paks - Pictogramms.pdf

 

3. feladat két reklám készítése volt.

Az egyikben valós tényekkel, állításokkal népszerűsítettük az általunk kitalált terméket, a másikban valótlan állításokkal, hamis eredmény ígéretével reklámoztunk ugyanazt a sampont. Egy termékről kellett meggyőzni a vásárlókat, és elérni, hogy vegyék meg. Az egyik reklám hihető, a másik pedig hihetetlen legyen!

A tanórákon Takács Éva média szakos tanárnő beszélt a diákokkal a reklámok hatásmechanizmusáról, típusairól, jellemzőiről, hasznáról, és káros hatásáról.

Reklámok munkálata

  • A „Beware-be aware!” programhoz két reklámot készítettünk.
  • Az egyik hasonló a médiából ismert reklámfilmekhez, a másik egy ál/fiktív reklám, melyben valótlanságokat állítunk (összetevők, a termék hatása). 
  • Az egész csoport részt vett a munkában és a diákokkal elkészítettük a termék dobozát: a sampont „Haj és korpá”-nak („Head and dandruff”) neveztük el.
  • Néhány diák elkészítette a forgatókönyvet, volt, aki a narrációt vállalta el, volt, aki operatőrként, vágóként, volt, aki szereplőként dolgozott.
  • A forgatáson sokat nevettünk, megpróbáltunk vicces elemeket is tenni a reklámokba.
  • A munka során tisztáztuk a reklámok felépítését, eszköztárát, hatását. 
  • Igyekeztünk felhívni a diákok figyelmét arra, hogy tudatos vásárlók legyenek. 
PAKSI VAK BOTTYÁN GIMNÁZIUM
OM: 036391
7030 Paks, Dózsa György út 103.
A weblap készítője: Govern-Soft Kft.